Capetown, pinguïns en kaap de goede hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Pascale Vianen - WaarBenJij.nu Capetown, pinguïns en kaap de goede hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Pascale Vianen - WaarBenJij.nu

Capetown, pinguïns en kaap de goede hoop

Door: John en Pascale

Blijf op de hoogte en volg Pascale

30 Januari 2018 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Weer aangekomen in het hostel na de Tafelberg ontmoeten we wat mensen uit Brazilië en Zwitserland, we wisselen wat van onze reis uit en de Zwitserse jongen studeert hier Engels.
Zodra hij hoort dat we morgen (30-1-2018) naar kaap de goede hoop gaan, met daarvoor boulders Beach vraagt hij direct of hij misschien mee mag rijden, zelf heeft hij geen auto een een daagje school skippen kan hier blijkbaar heel gemakkelijk. We kijken elkaar aan en natuurlijk is dat oké, gezellig juist!
Een uurtje later komt er ook een meid op ons af die had gehoord dat we de volgende dag op stap gingen, het blijkt de kamergenoot van Julian, de Zwitser. Ze vraagt of er misschien plek is voor nog iemand en natuurlijk kan ze ook mee rijden!

Na wat rond vragen gaan we samen uit eten in een leuk Mexicaans restaurant, na een heerlijke maaltijd en gevraagd hebbende om de rekening kijkt de barvrouw ons een beetje vreemd aan, was er iets niet goed? Hadden we het niet naar ons zin? Was het eten slecht? Nee.. alles was perfect? ‘Maar waarom krijgen we dan bijna geen fooi, we krijgen niet betaalt, we leven van de fooi’
We kijken elkaar even raar aan, Huh? Geen geld? Alleen fooi? Je vraagt nu om fooi? Na een kort gesprek blijkt dat het hier normaal is om 10% fooi te geven, de medewerksters krijgen niet betaalt en leven dus van de fooi.. Oke.. weer een les^^

De volgende dag worden we wakker na een zeer warme nacht, in Kaapstad was het 44 graden met weinig wind, het koelde nauwelijks af dus veel geslapen hadden we niet.
We hadden om 10:00 uur afgesproken met onze Zwitserse ‘vrienden’ en stappen in de auto naar boulders Beach, gelukkig klikt het super goed met elkaar!
Na zn half uurtje rijden zegt de navigatie dat we er zijn, raar, het is een provinciale weg, we zien wel water maar hier kunnen nooit pinguïns leven? We parkeren de auto en lopen het strand op, nog geen minuut verder Jahoor! Pinguïns! Wel tientallen! We lopen wat rond, zwemmen wat en de pinguins zwemmen vrolijk mee, geweldig!

We stappen even later weer in de auto en besluiten ergens wat te eten, een leuk restaurant langs het water voordat we verder gaan naar kaap de goede hoop.

Aangekomen daar klimmen we de berg op en wat is het uitzicht mooi! Het is vandaag wel wat bewolkt maar dat doet de pret zeker niet bederven!
Op de terug weg willen Julian en Carolina ons graag bedanken door middel van voor ons te koken, Even langs de supermarkt dus en zeer nieuwsgierig zitten we te wachten op een echte Zwitserse maaltijd in ons hostel!