Plettenberg bay - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Pascale Vianen - WaarBenJij.nu Plettenberg bay - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Pascale Vianen - WaarBenJij.nu

Plettenberg bay

Door: John en Pascale

Blijf op de hoogte en volg Pascale

24 Januari 2018 | Zuid-Afrika, Knysna

Aangekomen in Plettenberg Bay hadden we op onze planning staan om te gaan zwemmen met zeehonden, we hadden in de ochtend al gebelt om de boeking te maken. Helaas werden we gebelt dat het werd afgelast vanwegen het slechte weer op de zee.

We besluiten wat op internet rond te zoeken en zien dat we vlak bij ons in de buurt een soort wildlife rance, hier zitten leeuwen, cheeta’s en andere katachtige soorten.
Daar aangekomen gaan we samen met een gids op pad, de dieren zitten wel in een ‘kooi’ maar de ruimte die ze hebben is zo vreselijk groot dat ze eigenlijk niet opgesloten zitten zoals we de dierentuin voor ons hebben. Bij de cheeta aangekomen mochten we zelfs even de kooi in zodat we dichtbij foto’s konden maken, ze hadden net eten gehad dus dat was geen probleem.

Hierna besluiten we naar ons hotel te gaan, een keer een hotel omdat de backpackers lodges er op internet niet zo goed uitzagen.

We laden onze spullen uit en besluiten nog even lekker naar het strand te gaan, we lopen lekker langs de kustlijn en volgens John licht het hotel, ‘Jaa daar ergens’. Die kant op lopende stuiten we op een groot stel rotsen waar eigenlijk geen pas meer is en besluiten te klimmen, zonder spijt! Na wat klim werk staan we midden op de pier met schitterend uitzicht over de zee, strand en heel Plettenberg!
Met onderhand een lege maag op zoek naar een restaurant en hebben we heerlijk zitten eten met zulk leuk personeel!

Lekker op tijd naar bed, morgen is de planning (mits goed weer) dan toch met de zeehonden te gaan zwemmen..

Maar helaas, we krijgen bij het ontbijt te horen dat het zeehonden zwemmen weer niet door kon gaan.. We besluiten de auto in te stappen en door te rijden naar Knysna, waar onze volgende stop zou zijn, in Knysna is het ook mogelijk om op zee walvissen te spotten dus gaan opzoek naar een shop waarbij die excursie mogelijk is.
Helaas (het zit niet mee) zijn er te weinig aanmeldingen dus word het verplaatst naar morgen.
Op een flyer hadden we een olifanten park gezien dus besluiten daar heen te rijden!
In het olifanten park gaan we met een gids op stap door het park en mogen tussen de ‘wilde’ olifanten lopen, ze zijn zowel opgevoed om met mensen om te gaan maar we krijgen niet het idee dat het gevangenschap is voor hun, gelukkig!

Op naar onze slaap plaats in Knysna en hopelijk morgen meer geluk met walvissen, zeehonden of dolfijnen!